Snugpak® er en banebrytende britisk produsent som har utviklet seg fra et lite tekstilverksted til en verdensomspennende merke. I løpet av 30 år på landsbygda i Yorkshire har det bygget seg opp med moderne teknologi og tekstilerfaring som er bygd opp i området over århundrer.

Brett Harris jobbet utendørs på oljerigger på 1970-tallet, og observerte hva sine amerikanske kollegaer hadde av moderne arbeidstøy. Brett skjønte at dette var det marked for i Storbritannia også. Han satte i gang med å designe, lage mønstre på kjøkkenbordet og lærte å sy. Han brukte sine helger til å selge sine produkter på det lokale markeder mens han betalte boliglånet med sin dagjobb.

Innovasjon som ville forandre markedet for alltid

Etter hvert som etterspørselen vokste, ansatte han syersker, leide et lite lokale i Silsden og begynte å annonsere sine produkter nasjonalt på messer. Produktporteføljen hadde utviklet seg til en bredde av bekledning og var i ferd med å gå over til soveposer som skulle gjøre Snugpak verdenskjent. Før lenge kom han til en lokal ingeniør for å produsere symaskineri for å redusere kostnader og spare tid. Produksjonsmetodene gjorde det mulig for ham å konkurrere med sine ideer om lavvekts og soveposer med lav pakkestørrelse til et marked som for alltid ville bli forandret av denne typen innovasjon.

I etterspørsel under militære konflikter

På 1980-tallet ble det banebrytende Softie®-isolerte soveposeområdet lansert, og var ulikt alle syntetiske sovepose på markedet. Nå, fast etablert i camping- friluftssmarkedsordet, begynte Snugpak sitt rykte om soveposer og bekledning å spre seg inn i forsvarsmarkedet, og det var ikke lenge før militærgrønne varianter var allment tilgjengelige. Versjoner av Snugpak® Softie®-produktet har blitt brukt i alle konflikter siden Falklands-krigen og har blitt brukt av militære styrker over hele verden, inkludert USA, Australia og Europa.

Prisbelønnet design

I 2000-tallet har selskapet vokst fra et sterkt britisk produksjonsfirma til et internasjonalt anerkjent merke, som to ganger vunnet Queens Award for Enterprise i International Trade. Snugpak er stolt av sin kulturarv, sitt dyktige, hardt arbeidende og lojale team, og det ligger i hjertet av det vakre Yorkshire-landskapet. Kjent for kvalitet og god kundeservice over hele verden, er det Snugpaks oppdrag å holde innovasjon og gi banebrytende design til alle elskere av det store utendørs i mange år framover.

Temperaturkarakteristikker

Målinger og vekter er kun til veiledning. Snugpaks ytelsesfigurer er hentet fra over tretti års erfaring og tilbakemeldinger fra kunder. Vår komfortfigur antar at du skal sove lett kledd (termisk baselag eller PJ) innenfor et telt på en god kvalitet sovematte, ved denne eksterne temperaturen vil de fleste brukere føle seg komfortable og få en god natts søvn. De ekstreme temperaturangivelsene er temperaturer som soveposene har blitt brukt på av pasienter med minst mulig ubehag. Det er mange variabler involvert i en god natts søvn, ikke minst fysisk form og forbrenningsevne, hvis du er i tvil, forhold deg til komforttallene.